Drodzy Członkowie Sekcji Strzeleckiej MLKS NADNARWIANKA Pułtusk,

Szanowni Goście odwiedzający stronę i profil Facebook'owy naszej Sekcji,

 

Niezmiernie nam miło poinformować Was, że 24 grudnia 2016 r., niejaki Mikołaj przyniósł nam pod choinkę (wreszcie ...) stronę internetową Sekcji Strzeleckiej MLKS NADNARWIANKA Pułtusk.

Korzystając z okazji pragniemy złożyć Wam życzenia Zdrowych, Wesołych, Spokojnych i Rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia, wymarzonych prezentów pod choinką (tylko jak je dostać w systemie promes WPA ... ???), Szczęśliwego Nowego Roku 2017 i oczywiście samych idealnych trafień ...

 santaletters2

Bardzo proszę zapoznajcie się z treścią tego wpisu, gdyż zawiera on dużo przydatnych informacji, które mogą mieć wpływ na Waszą aktywność klubową, jak i poziom posiadanych informacji o tym co i jak aktualnie funkcjonuje w Sekcji, czy w najblizszym czasie funkcjonować będzie. Wpis ten będzie równiez przydatny dla osób z poza klubu, chcących brać udział w zawodach i imprezach organizowanych przez naszą Sekcję czy okazjonalnie skorzystać ze strzelnicy, a być może chcących w przyszłości wstąpić w szeregi Sekcji Strzeleckiej.

 

Ale zacznijmy od początku ... ;-)

Plan był i nadal jest ambitny, do tego w bardzo dużej części został on już zrealizowany… Być może zauważyliście, że mniej więcej w październiku, wzrosła aktywność Sekcji na naszym profilu Facebook’owym. Zaczęły pojawiać się częstsze wpisy, nowa oprawa graficzna i fotograficzna podawanych informacji, szczegółowe opisywanie spraw klubowych itp. Lista zaplanowanych zmian była/jest jednak dłuższa. To przede wszystkim stworzenie naszej klubowej strony internetowej i uporządkowanie spraw natury organizacyjnej Sekcji. Sprawy organizacyjne toczą się niejako w tle, ale wierzcie mi, że one trwają i jest to żmudna praca natury raczej biurowej.

Budowa strony to wbrew pozorom wyzwanie znacznie większe niż by mogło się wydawać, gdyż jej stworzenie prócz aspektu czysto technicznego/informatycznego, to przede wszystkim opracowanie przejrzystej i rzeczowej treści, tak aby była ona wysoce użyteczna dla odwiedzających stronę. Zawarta na niej treść ma automatycznie dostarczać przydatnych informacji bez konieczności długiego wyszukiwania, czy co gorsze odpisywania wielokrotnie różnym osobom na te same zagadnienia, jak to nie raz miało miejsce do tej pory gdyż żaden zbiór informacji klubowych publikowany nigdzie nie był. Tu został wykonany naprawdę ogrom pracy, a najwięcej czasu zajęło nam chyba opracowanie nowego regulaminu zawodów i takie przemyślenie ich zasad i formuły, aby były one przystępne dla wszystkich, motywujące, wyzwalające ducha współzawodnictwa sportowego. W chwili obecnej mamy już jeden spójny, szczegółowy, zawierający część ogólną oraz opisujący wszystkie konkurencje strzeleckie regulamin, co dla wszystkich mamy nadzieją będzie dużym ułatwieniem. Dodatkowo na stronie został opublikowany roczny kalendarz i aktualny cennik zawodów o co wielokrotnie nas pytano chociażby przez Facebook'a. Jak widzicie po układzie strony (zakładki i submenu) plan jest taki, aby wyniki zawodów były na bieżąco publikowane na stronie, a także na bieżąco był prowadzony i uzupełniany ranking wyników zawodów dla poszczególnych konkurencji strzeleckich (a mamy ich 12), oraz ranking aktywności zawodniczej. Zgodnie z zapisami regulaminu zawodów Nasza aktywność w tym zakresie może spowodować obniżenie aktywnym członkom składki klubowej o połowę, a nawet całkowite zwolnienie ich z opłacenia rocznej składki klubowej (obecnie to 300zł) – szczegóły w treści regulaminu !!!

 

Co do zawodów, zgodnie z nowym regulaminem, tak jak dotychczas będą ich dwa cykle: Zawody Powszechne oraz Zawody o Puchar Prezesa. Każda osoba może wziąć udział w dowolnej liczbie poszczególnych edycji zawodów oraz dowolnie wybranych konkurencjach. W sumie odbędzie się 16 edycji zawodów i tym samym 112 startów, w których możecie wziąć udział w ciągu roku. Aby jeszcze dodatkowo uatrakcyjnić zawody wprowadzono cztery nowe konkurencje w stosunku do roku 2016 (Pistolet Sportowy 30 cześć dokładna (PSp30D), Pistolet Centralnego Zapłonu 20 część dokładna (PCZ20D), Karabin Praktyczny .22LR (KPr) oraz konkurencję 2GUN tj. karabin plus pistolet (2GUN).

Zapisy regulaminowe po raz pierwszy w naszym klubie stwarzają tak dobre i szerokie warunki do współzawodnictwa w sporcie strzeleckim, są przejrzyste i powszechnie dostępne, to ogromny progres. Przyjęta formuła zawodów tzn. zaliczanie zawodnikowi do końcowego wyniku rocznego 4 najlepszych startów w Zawodach Powszechnych dla danej konkurencji i 3 najlepszych startów w Zawodach o Puchar Prezesa dla danej konkurencji powoduje, że do ostatniej edycji każdego cyklu zawodów, zawodnik ma możliwość podjęcia próby poprawy swojego dotyczasowego wyniku (wszystkie szczegóły są zawarte w regulaminie zawodów).

Należy podkreślić, że Sekcja zdecydowała o ufundowaniu w 2017 roku nagród rocznych za wyniki w zawodach. Będą to puchary za pierwsze 3 miejsca dla każdej rozgrywanej konkurencji strzeleckiej. Konkurencji mamy obecnie 12, co daje nam 36 pucharów do rozdania. Dodatkowo rozdane zostaną 3 puchary dla najbardziej aktywnych zawodników (zwycięzców rankingu aktywności zawodniczej). Jak wspomniałem wszystkie szczegóły zwięźle opisano w regulaminie, nie jest on długi, jego lektura zajmie Wam około 15 minut, dlatego warto go od razu przeczytać. Jeśli będziemy wykazywać aktywność w zawodach to zarówno formuła jak i pula nagród w zawodach zostanie utrzymana w kolejnych latach. 

 

Poczynione ostatnio zmiany czy usprawnienia są udziałem znaczącego zaangażowania kilku osób, są to: Radosław Bilski, Marek Błeszyński, Rafał Budek, Hubert Boss a także ja Mariusz Pomaski, no i oczywiście „Herr kerownik” (nomenklatura i pisownia nie przypadkowa) tj. Janusz Dubaj – pozdrawiamy Janusz ;-). W tym momencie muszę dodać, że do tej pory większość spraw klubowych spoczywała tylko na barkach Janusza, dlatego też nie można było oczekiwać przysłowiowych cudów, mamy jednak nadzieję, że grupa osób w jakimś choć drobnym stopniu wspierających Klub będzie się stale powiększać, a tym samym pozwoli choćby w nieznacznym stopniu odciążyć aktualnie już działające na rzecz klubu osoby. Dodam jeszcze, że przy budowie strony korzystaliśmy na początku w znacznej mierze z sił zewnętrznych (nieklubowych) – i tu muszę złożyć podziękowania dla „Rominka” za stworzenie szkieletu strony zgodnie z naszymi oczekiwaniami i całą jej obsługę informatyczną.

W chwili obecnej, dużo spraw w Sekcji funkcjonuje już znacznie sprawniej, gdyż jest udziałem większej liczby zaangażowanych w sprawy klubowe osób, ale musimy mieć świadomość, że każde ręce na pokładzie będą przydatne i mile widziane. Dlatego jeśli macie trochę zapału, czasu, chęci, możliwości, wiedzy czy dostępu do czegoś co można by wykorzystać na rzecz Klubu no i oczywiście chcecie coś zrobić dla Klubu/Sekcji zasygnalizujcie to np. Januszowi czy też nam, na pewno coś do roboty się znajdzie, a dodatkowo odciąży to osoby, które teraz czynnie pracują dla Klubu. Ten stan rzeczy, z taką intensywnością też nie będzie trwał wiecznie i powiedzmy to sobie szczerze, dlatego ważne jest tu aby nakład pracy rozkładać na większą liczbę osób. Dla przykładu ja zimą mam dość dużo czasu, w okresie letnim mam go skrajnie niewiele. Dlatego ważne jest abyśmy pracę rozkładali między sobą, zastępowali się wzajemnie i uzupełniali. Nie mam wątpliwości, że każdy może coś wnieść do Naszej wspólnej pasji.        

 

Przy okazji dodam, co pewnie zauważyliście w trakcie zawodów, że w tym roku przybyło nam kilka osób z uprawnieniami sędziowskimi (Radosław Bilski, Marek Błeszyński, Rafał Budek, Hubert Boss, Mariusz Pomaski), co w połączeniu z osobami posiadającymi już wcześniej takie uprawnienia (które je w tym roku odnowiły/przedłużyły), powinno dobrze zabezpieczać nas na okoliczność licznych i skupiających coraz większą liczbę uczestników zawodów strzeleckich. Zachęcamy też kolejne osoby do odbycia kursu i zdobycia uprawnień sędziowskich, a następnie pomocy w Klubie na zasadach wolontariatu. Wspomniane osoby uzyskały w tym roku również uprawnienia prowadzących strzelania co także uelastyczniło nasze klubowe zdolności do prowadzenia strzelań z osobami, które muszą wykonywać strzelania pod nadzorem.  

 

Na zakończenie dodam, że w tym roku wspólnym wysiłkiem fizycznym i przelanym potem członków naszej Sekcji (a finansowym budżetu Sekcji) zostały wyremontowane obie osie strzeleckie, komfort strzelań i ich bezpieczeństwo bez wątpienia dodatkowo wzrosły. W pracach tych w sumie uczestniczyło około 30 osób. Dziękujemy Wam wszystkim!!!

Liczymy zatem również na Was w rozwijaniu naszej wspólnej pasji i możliwości Sekcji.     

 

P.S. Jeśli znajdziecie jakieś błędy na stronie, czy nieścisłości bardzo proszę zgłaszajcie to nam - najlepiej via nasz profil Facebook'owy Sekcji Strzeleckiej (poprzez wyślij wiadomość) lub bezposrednio do mnie przez mój profil prywatny tj. Mariusz Pomaski (poprzez wyślij wiadomość). Na pewno na stronie znajdzie się jeszcze trochę błędów wieku dziecięcego tej strony ;-). Będziemy je skrupulatnie eliminować, to proces naturalny.